Engelstalige medicijnverklaring laten goedkeuren
Heeft u de Engelstalige medicijnverklaring ingevuld en laten ondertekenen en stempelen door de (huis)arts? Dan moet u de verklaring nog laten goedkeuren door het CAK. Zonder een stempel van het CAK is uw verklaring niet geldig. Vaak heeft u daarna ook nog een stempel nodig van een rechtbank of andere instantie.
Hoe stuurt u de verklaring naar ons op?
Engelstalige medicijnverklaringen kunt u niet per e-mail naar ons sturen omdat wij het originele document nodig hebben. U heeft 2 opties.
- Stuur de ingevulde en ondertekende verklaring naar ons toe per post. Doe dit uiterlijk 4 weken voor vertrek. Ons postadres is: CAK, Postbus 84015, 2508 AA Den Haag.
- Kom met de ingevulde en ondertekende verklaring langs op ons kantoor in Den Haag. Wij helpen u dan direct aan de balie. U hoeft geen afspraak te maken. U bent welkom op werkdagen tussen 9.00 en 12.00 uur op de Prinses Beatrixlaan 7 in Den Haag.
Tip
Gaat u naar Aruba of Curaçao? Dan kunt u de Engelstalige medicijnverklaring wel digitaal naar ons opsturen. Lees hiervoor de informatie over Aruba en Curaçao
Wat doen wij?
Wij controleren of alle ingevulde gegevens kloppen. Vervolgens zetten wij een officiële stempel op uw medicijnverklaring. U krijgt de goedgekeurde verklaring per post terug of meteen mee als u op kantoor langskomt.
Let op
Vaak heeft u nog een stempel nodig van een andere instantie (rechtbank, ambassade of ministerie). Dit staat in het advies dat u krijgt als u de Medicijnen mee op reis-hulp invult. U heeft echter altijd eerst een stempel van het CAK nodig.