Huishouden op de Wmo-beschikking 2020 klopt niet. Wanneer past het CAK dit aan?
Heeft u ons laten weten dat de gegevens over de samenstelling van uw huishouden niet kloppen? En heeft u hiervoor bewijsstukken aangeleverd? Dan leest u hier meer over.
Ik was in 2019 al Wmo-klant: waarom kloppen de gegevens niet?
In 2020 hebben we een nieuw systeem in gebruik genomen. De gegevens over uw huishouden zijn niet automatisch overgenomen. Naar aanleiding van uw verzoek kunnen wij het huishouden opnieuw aanpassen.
Ik ben in 2020 klant geworden: waarom kloppen de gegevens niet?
Wij hebben de gegevens overgenomen uit de Basisregistratie Personen (BRP). Daarin staan alleen gegevens over de gehuwde staat, geregistreerd partnerschap of scheiding.
Overige bewijsstukken zoals samenlevingscontracten of uitkeringen voor (on)gehuwden zijn voor het vaststellen van de eigen bijdrage belangrijk. Dat betekent dat het CAK deze gegevens zelf moet opvragen bij klanten.
Wanneer zijn mijn gegevens aangepast?
Wij zijn bezig met een aanpassing van het systeem. Hierdoor wordt het binnenkort mogelijk om uw huishouden aan te passen.
Wij bieden onze oprechte excuses aan voor deze vertraging.
Hoe gaat het verder?
- Geldt dit voor u? Dan ontvangt u in de week van 12 t/m 16 oktober een brief met uitleg en excuses van het CAK. U hoeft verder niets te doen.
- U ontvangt in november een brief met een bevestiging dat uw huishouden wordt aangepast. Daarna ontvangt u een nieuwe beschikking met de juiste gegevens. In een enkel geval nemen wij contact met u op als wij nog vragen hebben over de stukken die u heeft meegestuurd.
- Tot die tijd sturen wij u geen facturen. Heeft u al facturen ontvangen? Dan hoeft u deze facturen niet te betalen.
Meer weten over de Wmo?
Wilt u meer weten over de Wmo? Op www.hetcak.nl/wmo vindt u de antwoorden op de meeste vragen.