200ste Informatiepunt Digitale Overheid geopend
Online een betalingsregeling aanvragen of openstaande facturen bekijken. Veel organisaties – ook het CAK – bieden dit soort diensten tegenwoordig digitaal aan. Handig voor veel mensen, maar lang niet voor iedereen. Zo’n 4 miljoen burgers hebben moeite met digitale dienstverlening.
Persoonlijke hulp voor mensen die dat nodig hebben
Mensen die vragen hebben over de online diensten van het CAK of andere publieke dienstverleners zoals de Belastingdienst, SVB en het UWV kunnen gratis bij een Informatiepunt Digitale Overheid in de bibliotheek terecht.
Op donderdag 24 juni werd het 200ste informatiepunt op geopend in de Bibliotheek Oegstgeest. In 2022 kunnen burgers terecht bij zo’n 400 informatiepunten verspreid over bibliotheken in heel Nederland.
Digitale inclusie
Het Informatiepunt Digitale Overheid is een initiatief van de Manifestgroep in samenwerking met openbare bibliotheken en de Koninklijke Bibliotheek. En bedoeld om mensen die moeite hebben met online diensten van de overheid verder te helpen. Als lid van de Manifestgroep zetten wij ons extra in voor mensen die minder digitaal vaardig zijn, daar voelen wij ons maatschappelijk verantwoordelijk voor. Klanten die ons bellen en aangeven moeite te hebben met digitale diensten wijzen we op de cursussen die in de bibliotheek worden aangeboden.

Foto: KB - Maarten Albrecht