Wmo-facturen in de gemeente Rotterdam
Bij het aanleveren van klantgegevens is helaas gebleken dat de gegevens van de gemeente Rotterdam voor een groep klanten niet helemaal juist waren. Door een technische fout heeft de gemeente onjuiste gegevens aan ons doorgegeven.
Hierdoor is in het begin van 2021 voor een groep klanten onterecht de eigen bijdrage gestopt en gecorrigeerd. Later bleek dat deze inwoners wel een eigen bijdrage moesten betalen in 2020. Veel inwoners zijn hierover door de gemeente Rotterdam en/of ons geïnformeerd.
De gemeente Rotterdam heeft de klantgegevens hersteld. Klanten ontvangen binnenkort de juiste vaststelling van de eigen bijdrage (beschikking) en de juiste facturen.
Wij begrijpen dat dit vervelend is. De gemeente Rotterdam en het CAK bieden hun excuses aan.
Wat betekent dit voor u?
U ontvangt rond 24 juni een persoonlijke brief met een uitleg, als deze situatie ook voor u geldt. Ook ontvangt u nog een financieel overzicht. Zo ziet u precies wat u heeft betaald. En wat u nog moet betalen.
Advies: leg € 19,- opzij
Ontvangt u hulp en/of ondersteuning vanuit de Wmo via de gemeente Rotterdam? En moet u een eigen bijdrage betalen? Leg dan € 19,- per maand opzij. U ontvangt later alsnog de juiste factuur.
Moet u in één keer meerdere maanden betalen? Neem dan contact met ons op. U kunt dan een betalingsregeling met ons afspreken. Zo kunt u het bedrag in delen betalen. Een betalingsregeling is gratis, u hoeft hier niet extra voor te betalen.
Samenwerking
De gemeente en het CAK doen er samen alles aan om ervoor te zorgen dat de gegevens op orde zijn en u een juiste factuur ontvangt.
Heeft u nog vragen?
- Bel de gemeente Rotterdam via 14 010. Of stuur een bericht naar [email protected].
- Voor algemene informatie over Wmo kunt u terecht op deze website www.hetcak.nl/wmo.