Gezocht: lid voor de cliëntenraad van het CAK
Als publieke dienstverlener voert het CAK regelingen uit in opdracht van de overheid. Dat doen we voor 1,5 miljoen burgers in Nederland of in het buitenland. Of het nu gaat om mensen die een eigen bijdrage betalen voor hulp bij het huishouden of verblijf in een zorginstelling. Op reis gaan met een medicijnverklaring of mensen die anders buiten het zorgstelstel vallen. Wij zetten ons iedere dag in om dienstverlening met de menselijke maat te bieden. En een bijdrage te leveren aan de betaalbaarheid en toegankelijkheid van de zorg.
Wij zijn op zoek naar een enthousiast nieuw lid voor de cliëntenraad. Iemand die vanuit het perspectief van de klant naar de uitvoering van onze taken kan kijken. Om zo een bijdrage te leveren aan de ontwikkeling van het CAK en de verbetering van onze dienstverlening.
De cliëntenraad
Als lid van de cliëntenraad adviseert u over belangrijke onderwerpen die van belang zijn voor onze dienstverlening aan klanten. Zoals nieuwe wetgeving met impact voor het CAK, de dienstverleningsstrategie, klantcommunicatie, schuldenaanpak, digitalisering van de dienstverlening, klanttevredenheid en het leveren van maatwerk. De cliëntenraad praat en denkt mee over de gang van zaken binnen het CAK en geeft gevraagd en ongevraagd advies aan de Raad van Bestuur over deze onderwerpen. Hierbij staat altijd één belang centraal: dat van de klant. Het doel van de cliëntenraad is dan ook het klantenbelang tot uitdrukking laten komen in de beleidsvorming en de uitvoering daarvan. Daarnaast stelt de cliëntenraad jaarlijks een activiteitenplan op. Deelname aan de cliëntenraad is een van de manieren om klanten een extra stem te geven in de ontwikkeling van het CAK.
De cliëntenraad bestaat uit vijf tot zeven leden, waarvan één voorzitter. De cliëntenraad wordt ondersteund door een secretaris. Op dit moment bestaat de cliëntenraad uit zes leden. De cliëntenraad vergadert ongeveer tien keer per jaar. Waarvan vijf keer met de Raad van Bestuur van het CAK (op het kantoor van het CAK) en vijf keer met de cliëntenraad zelf (doorgaans online). De zittingstermijn is vier jaar met de mogelijkheid tot herbenoeming.
Functieprofiel
U heeft affiniteit met het werkgebied en de dienstverlening van het CAK. Bijvoorbeeld omdat u klant, voormalig klant, vertegenwoordiger of familielid van een klant van het CAK bent. Of omdat u vanuit een ander perspectief of ervaring wilt bijdragen aan het verder verbeteren van de dienstverlening van het CAK.
Voor (oud-)medewerkers van het CAK is het niet mogelijk om te solliciteren.
Functie-eisen
- U bent gemotiveerd om in teamverband op te komen voor de gemeenschappelijke belangen van onze klanten
- U heeft affiniteit met en belangstelling voor het werkgebied van het CAK
- U heeft bij voorkeur al eens gebruik gemaakt van de dienstverlening van het CAK of op een andere manier kennis van deze dienstverlening
- U heeft voldoende tijd en energie voor het werk als lid van de cliëntenraad (gemiddeld 4-8 uur per maand). Zoals het bijwonen en voorbereiden van vergaderingen, stukken lezen en erop reageren en adviezen voorbereiden
- U bent bereid om tenminste vier jaar lid van de cliëntenraad te zijn
- U heeft een kritische, positieve en open houding en u communiceert helder en constructief
De leden van de cliëntenraad vertegenwoordigen alle klanten van het CAK. We streven dan ook een diverse en inclusieve samenstelling na. We moedigen kandidaten van alle achtergronden aan om te solliciteren.
We vragen u om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) en een geldig identiteitsbewijs. Dit is een vast onderdeel van de overeenkomst.
Arbeidsvoorwaarden
Het gaat om een bijzondere positie waarin u medezeggenschap heeft over het beleid van het CAK. Hiervoor ontvangt u een financiële vergoeding van € 150,- per maand.
Solliciteren
De leden van de Cliëntenraad worden benoemd door de Raad van Bestuur van het CAK.
Werving en selectie van nieuwe leden gebeurt op basis van het functieprofiel en -eisen zoals hiervoor beschreven en uw motivatiebrief.
Wilt u solliciteren? Stuur uw CV en een motivatiebrief naar [email protected]. We ontvangen uw sollicitatie graag uiterlijk 12 december 2024. U ontvangt dan vóór 25 december een reactie van ons. De sollicitatiegesprekken vinden plaats in januari 2025.
Meer informatie
Heeft u vragen over het lidmaatschap van de cliëntenraad of over de sollicitatieprocedure? Neem dan contact op met Jacomien Zevenbergen, secretaris van de cliëntenraad. U kunt Jacomien bereiken via telefoonnummer 06 21641421 of e-mailadres [email protected].
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie is niet gewenst.