Betalen
U kunt de factuur voor uw eigen bijdrage automatisch laten afschrijven of zelf overmaken via internetbankieren.
Ontvangt u zorg vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) of beschermd wonen? Dan kunnen wij de eigen bijdrage ook inhouden op uw uitkering of pensioen.
Er zijn verschillende redenen waarom wij een betaling terugstorten. Misschien heeft u niet de juiste betaalgegevens gebruikt. Of misschien stond er (nog) geen bedrag open.
Kies uw regeling en controleer of alles goed is gegaan:
Dat kan verschillende redenen hebben. De betaling is bijvoorbeeld niet met de juiste gegevens overgemaakt. Of misschien bent u een betaling vergeten. Het kan iedereen gebeuren.
Wij sturen u een herinnering. Daarin vragen wij u om de factuur zo snel mogelijk te betalen. In elk geval binnen de termijn die op de herinnering staat.
Reageert u niet op herinneringen? Dan zetten wij ons incassobureau in. Dit incassobureau brengt u extra kosten in rekening.
Kunt u of wilt u een factuur niet meteen betalen? Dan kunt u soms uitstel van betaling aanvragen. Dat kan bijvoorbeeld als u denkt dat de factuur niet klopt. Of als u wacht op een antwoord op uw aanvraag van een aanpassing.
Wilt u uitstel van betaling? Neem dan altijd contact met ons op. Wij controleren dan of u in aanmerking komt.
Zit u in een traject voor schuldhulpverlening of schuldsanering? Dan sluiten wij een betalingsregeling met u af voor het bedrag dat u nog moet betalen. Heeft u hier vragen over? Neem dan contact met ons op.
Let op: de facturen die u tijdens de schuldhulpverlening van ons ontvangt, moet u wel meteen betalen. Zo voorkomt u nieuwe schulden.