Bezwaar
Een medewerker van onze afdeling Bezwaar & Beroep neemt uw bezwaar in behandeling. Deze medewerker is speciaal opgeleid voor dit werk. De medewerker behandelt uw bezwaar onafhankelijk en objectief.
Let op
Soms kunnen we uw vraag makkelijker en sneller afhandelen. We behandelen uw vraag dan niet als bezwaar, maar bijvoorbeeld als verzoek om aanpassing van de eigen bijdrage of als melding van onjuiste gegevens. U krijgt dan vaak veel sneller een antwoord.
Wij moeten op tijd een beslissing nemen over uw aanvraag of bezwaar. Doen we dat niet, dan krijgt u misschien een vergoeding.
Wanneer moeten we beslissen?
- U krijgt van ons een brief dat we uw aanvraag of bezwaar hebben ontvangen. In de brief staat binnen hoeveel weken u een beslissing krijgt.
- Lukt het ons niet om binnen die tijd te beslissen?
- En gaat het om een aanvraag? Dan beslissen we zo snel mogelijk.
- Gaat het om een bezwaar? Dan mogen we nog 6 weken nemen om te beslissen. U krijgt van ons een nieuwe brief hierover.
Heeft u daarna nog geen beslissing? Dan zijn we te laat.
Lees meer over wat als het cak te laat beslist over mijn aanvraag of bezwaar?
Klacht
Een klacht dient u in als u niet tevreden bent over onze dienstverlening. U vindt bijvoorbeeld dat u verkeerd bent behandeld door een medewerker. Of dat u een onduidelijke brief van ons heeft ontvangen.
Lees hoe u een klacht kunt indienen
Bezwaar
U maakt bezwaar tegen een besluit dat het CAK heeft genomen. Bijvoorbeeld een besluit over de hoogte van uw eigen bijdrage (op een beschikking). Of over een bedrag dat u moet betalen (op een factuur).
Lees hoe u bezwaar kunt maken