Aangepaste dienstverlening voor kwetsbare groepen
Het CAK past in deze onzekere periode rondom de uitbraak van corona zijn dienstverlening aan om kwetsbare groepen te ontzien. Voor onze klanten stellen wij coulantere mogelijkheden beschikbaar voor het betalen van openstaande rekeningen. Ook zijn wij terughoudend met beslagleggingen. Dit hebben wij ook afgesproken met de deurwaarders waar wij mee samenwerken. Het CAK wil hiermee voorkomen dat al kwetsbare groepen nog verder in de (financiële) problemen komen.
De aangepaste dienstverlening geldt in eerste instantie voor de dienstverlening rondom Wmo en Wlz. Voor deze regelingen wordt de betalingsregeling verruimd naar 12 maanden (termijnen) in plaats van 6 maanden. Klanten die aangeven moeite te hebben met de betaling, krijgen direct 12 termijnen aangeboden. Op herinneringen en aanmaningen wordt naar de betalingsregeling verwezen. Als klanten contact opnemen met het CAK wordt samen met de klant gekeken naar een oplossing.
Daarnaast kijkt het CAK samen met de deurwaarders hoe zij onze klanten meer betaalruimte kunnen geven indien dat nodig is.
Lees ook: Informatie CAK over coronavirus