U heeft een melding zorguren incorrect ontvangen
Zodra de klant de factuur heeft ontvangen, kan hij of zij binnen 6 weken bezwaar maken. Als er bezwaar wordt gemaakt, maakt het CAK daarvan een melding. Dit noemen we een melding zorguren incorrect.
Het CAK stuurt deze melding zorguren incorrect door naar de gemeente, de zorgaanbieder of het zorgkantoor.
U ontvangt deze melding via Porta. Zorgaanbieders ontvangen de melding per brief.
Vragen over incorrecte zorguren
Wat moet u doen met een melding zorguren incorrect?
Ontvangt u een zorguren incorrect melding van ons? Dan vragen wij u deze melding te onderzoeken.
- Werkt u voor een gemeente? Dan kunt u uw reactie via de applicatie Porta aan ons doorgeven. Porta is te bereiken door in te loggen op Mijn CAK Zakelijk.
- Werkt u voor een zorgaanbieder? Dan kunt u uw reactie sturen naar [email protected].
- Werkt u voor een zorgkantoor? Lees dan de handleiding Zorggegevens incorrect (8-12-2016).
Hoe snel moet u op de melding zorguren incorrect reageren?
Het is belangrijk dat u voor uw zorgaanbieder, zorgkantoor of gemeente binnen 4 weken op een zorgurenincorrect-melding reageert.
Dan ontvangt de klant zo snel mogelijk een reactie op zijn of haar melding aan het CAK en kan de klant eventueel tijdig een correctiefactuur ontvangen.
Wat is het gevolg als u niet tijdig op een melding reageert?
Als u voor uw zorgaanbieder, zorgkantoor of gemeente niet binnen de termijn van 4 weken reageert op een melding zorguren incorrect, dan stelt het CAK de klant in het gelijk.
Het CAK houdt zich aan deze gestelde termijn, zodat de klant niet onnodig lang hoeft te wachten op een antwoord.
Wat kan de klant verwachten na een melding zorguren incorrect?
Geeft u voor uw gemeente, zorgaanbieder of zorgkantoor aan ons door dat de melding niet klopt? Dan stelt het CAK de klant hiervan op de hoogte in een brief.
Als u aangeeft dat de aangeleverde gegevens inderdaad incorrect waren, dan sturen wij de klant een correctiefactuur.