De gegevens van mijn partner of huishouden zijn onjuist. Wat moet ik doen?
De gegevens van uw partner of huishouden zijn belangrijk voor het vaststellen van uw Wmo of Wlz eigen bijdrage. Kloppen de gegevens van uw partner of huishouden op de beschikking niet? Geef dit aan ons door. Dan controleren wij uw gegevens en passen dit voor u aan.
Goed om te weten
Een aanvraag om de gegevens van uw partner of huishouden te wijzigen, is alleen nodig als dit fout staat op uw beschikking. In alle andere situaties krijgen wij gegevens door van uw gemeente. Bijvoorbeeld als u gaat trouwen, samenwonen of scheiden. Of als uw partner is overleden. U hoeft dit dan niet zelf aan ons door te geven.
Tip
Lees in welke situaties een partner of huishouden meetelt voor de eigen bijdrage voor u een wijziging doorgeeft.
Let op
Staat uw volwassen kind of ouder als partner op uw beschikking? Dan telt hij of zij niet mee voor de berekening van de eigen bijdrage. Neem contact met ons op en wij passen dit voor u aan. Bewijsstukken zijn niet nodig.
Gegevens partner of huishouden wijzigen
Hoe u gegevens van uw partner of huishouden aan ons doorgeeft, hangt af van uw regeling:
Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)
U kunt de wijziging op verschillende manieren aan ons doorgeven.
Via Mijn CAK
Geef uw wijziging snel en eenvoudig door via Mijn CAK:
Inloggen op Mijn CAK met DigiD
Let op
Ontvangt u sinds 2020 hulp of ondersteuning vanuit de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo)? Dan kunt u voorlopig nog maar beperkt gebruik maken van Mijn CAK. Excuses voor dit ongemak.
Via een formulier
Kies het formulier dat past bij uw situatie en lees welke bewijsstukken nodig zijn om mee te sturen.
1. Ik heb geen partner (meer), maar er staat wel een partner op mijn beschikking.
Formulier huishouden wijzigen naar alleenstaand Wmo (pdf, 619 kB) (25-06-2020)
2. Ik heb wel een partner maar die staat niet op mijn beschikking.
Formulier huishouden wijzigen naar samenwonend Wmo (pdf, 588 kB) (25-06-2020)
Stuur het formulier met een geldig bewijsstuk als bijlage via het contactformulier of per post naar: CAK, Antwoordnummer 93089, 2509 VB Den Haag. Een postzegel is niet nodig.
Hoe gaat het verder?
Na ontvangst van uw aanvraag controleren wij uw gegevens en bewijsstukken. Binnen 8 weken ontvangt u van ons een brief met de beslissing op uw aanvraag.
Wet langdurige zorg (Wlz) en Beschermd wonen
U kunt uw wijziging op 2 manieren aan ons doorgeven.
Via Mijn CAK
Geef uw wijziging snel en eenvoudig door via Mijn CAK:
Inloggen op Mijn CAK met DigiD
Via een formulier
Kies het formulier dat past bij uw situatie. En lees welke documenten nodig zijn om mee te sturen.
1. Ik heb een partner. (pdf, 82 kB)
2. Ik heb geen partner. (pdf, 87 kB)
U kunt het formulier terugsturen via het contactformulier. Voeg ook de gevraagde documenten toe. Of stuur ze terug per post naar: CAK, Antwoordnummer 1608, 2509 VB Den Haag. Een postzegel is niet nodig.
Ik heb mijn wijziging doorgegeven. Wat nu?
Hebben wij het formulier (ingevuld en ondertekend) ontvangen? En kloppen de gevraagde documenten die u heeft meegestuurd? Dan krijgt u binnen 8 weken een brief met onze beslissing. Kloppen de documenten niet? Dan nemen wij contact met u op.