Bezwaar maken tegen onjuiste zorggegevens
De gegevens van uw zorg of ondersteuning ontvangen wij van uw zorgaanbieder, gemeente of zorgkantoor. Kloppen de gegevens op uw factuur of beschikking niet? Dan kunt u binnen 6 weken na de factuur- of beschikkingsdatum bezwaar maken.
U kunt op meerdere manieren bezwaar maken:
Via Mijn CAK
Uw bezwaar is snel bij ons binnen en we kunnen het direct in behandeling nemen.
Inloggen op Mijn CAK met DigiD
Let op
Is uw Wmo-zorg begonnen na 1 januari 2020? Dan kunt u helaas nog geen bezwaar maken via Mijn CAK. Gebruik alstublieft het bezwaarformulier.
Via het formulier bezwaar onjuiste zorggegevens
In het bezwaarformulier (pdf, 137 kB) (20-01-2022) beschrijft u duidelijk welke gegevens niet kloppen en wat volgens u de juiste gegevens zijn. Onderaan het formulier zet u uw handtekening.
Zelf schrijven
Schrijft u ons liever een brief? Dan stuurt u ons een bezwaarschrift. Hierin moeten de volgende gegevens staan:
- Uw naam en adres
- De datum waarop u het bezwaarschrift verstuurt
- Een omschrijving van de gegevens die niet kloppen (vermeld hierbij de datum en het kenmerk)
- Welke gegevens het volgens u moeten zijn
- Uw handtekening
- Uw telefoonnummer zodat wij u kunnen bellen voor een persoonlijk gesprek
Let op
Voeg een kopie toe van de factuur of beschikking waartegen u bezwaar maakt.
Stuur het bezwaarschrift naar:
CAK
Antwoordnummer 1608
2509 VB Den Haag
Een postzegel is niet nodig.
Hoe gaat het verder?
Zodra uw bezwaar bij ons binnen is, nemen wij contact op met de organisatie die de gegevens aanleverde. Dat is bijvoorbeeld uw gemeente of zorgaanbieder. Wilt u meer weten? Lees hiervoor de informatie op Hoe wordt een bezwaar tegen onjuiste zorggegevens behandeld?